Met deze 3 tools kun jij je business online door laten gaan

06

April, 2020

In een onrustige tijd als nu (maart 2020: Coronavirus) waarin de wereld op zijn kop lijkt te staan is het best een uitdaging om een balans te vinden tussen thuis en je werk blijven doen.

Maar óók wanneer er geen crisis is, is online werken écht een uitkomst voor jouw bedrijf. En ja, ook dan kun je het persoonlijk maken.

 

Geen extra tijd kwijt zijn aan reizen. Beter voor het milieu.
Ik hoef je vast niet te overtuigen waarom online werken handig is.

Maar waar begin je als online werken een totaal nieuwe wereld voor je is?!?

Mijn werk speelt zich voornamelijk online af. Ik denk wel voor 80 tot 90%.  Voor mij is het een logische manier van werken. Ik heb het helemaal eigen gemaakt. Ik ben minder tijd kwijt en kan meer doen.

In het bedrijfsleven noemen ze het plaats- en tijdonafhankelijk werken. Ik noem het het nieuwe ondernemen:).

Maar het omschakelen naar online werken kan best een uitdagin zijn. Daarom wil ik met jou mijn top 3 tools delen voor online werken.

Met deze tools kun jij je business zoveel mogelijk laten doorgaan. Kun je afspreken met klanten. Nieuwe (potentiële) klanten ontmoeten en gewoon je kennis blijven delen.

Deze tools gebruik ik zelf veelvuldig. Het maakt mijn leven echt een stuk makkelijker:-). Weet dat een online tool echt niet altijd een mega investering vraagt. Er zijn veel tools op de markt die weinig of niets kosten.

Ik deel je graag mijn top 3.

Zoom

Mijn Go-To voor alle afspraken met mijn klanten. Van vrijblijvend kennismaken, meekijken wanneer er iets niet lekker loopt in Active Campaign tot aan oplevering van een traject. Ik kan werkelijk niet zonder deze tool:-)

Zoom heeft een gratis versie en een betaalde versie. Ik werk zelf met de premium versie, zodat ik ook virtuele klaslokalen kan opzetten voor webinars en mini workshops.

Screencast-O-Matic

Om mijn kennis te delen via online trainingen maak ik vaak video’s. Om niet uren lang bezig te zijn om de video er in 1 take op te krijgen, gebruik ik een programma om te editten. Zo kan ik de uhh en ahh’s eruit halen.

En het goede nieuws: Screencast kost amper iets. De ‘De-luxe’ versie kost 1,65 dollar per maand (als je in één keer voor een jaar betaald).

Agendaplanner Acuity

Acuity is een online agendaplanner waarbij mensen zelf een afspraak kunnen maken in jouw agenda. Scheelt je eindeloos heen en weer gemail.

Alles wat je hoeft te doen is in Acuity aan te geven wanneer je beschikbaar bent en de link te mailen naar de persoon die een afspraak bij je wilt inplannen.

Ik gebruik zelf de gratis variant, waardoor ik nog wel 1 handeling zelf moet doen. De URL mailen voor de Zoomcall zelf. Dit kun je overigens ook automatiseren door de betaalde versie aan te schaffen.

Er zijn ontzettend veel tools online te vinden voor communicatie, planning en om kennis te delen. Om het overzichtelijk voor jou te maken deel ik je alleen de tools die ik gebruik. Weet dat er meer opties zijn.

Kwestie van even googlen of rondvragen in je eigen netwerk.

Wil jij op een eenvoudige en persoonlijke manier
jouw (online) aanbod verkopen? 

Volg me ook op social: