Meer verkopen met een kleine mailinglijst

24

Oktober, 2019

Zo eens in de 3 maanden heb ik een klusje op mijn tadaa lijst staan waar ik meestal niet zoveel zin in heb. 
Het levert me namelijk, op de korte termijn, weinig op.
Tóch doe ik het. Omdat ik weet dat het zinvol is voor de lange termijn. Het levert me uiteindelijk meer sales op. En ja, dat maakt het ineens héél interessant. 

Dus schoon ik met een klein beetje gemopper, een flinke mok Latte én veel liefde mijn mailinglijst op.

Waarom zou ik opschonen?

In de loop van de tijd kan een mailinglijst aardig vervuilen. Ook jouw mailinglijst.
Mensen kunnen om allerlei redenen niet (meer) geïnteresseerd zijn in wat je hebt te vertellen. En dat is helemaal ok.

In mijn geval heeft er een verschuiving plaats gevonden binnen mijn bedrijf. Ik ben van ‘algemeen’ VA naar specifiek 1 onderwerp (e-mailmarketing Active Campaign) gegaan. Daarmee is mijn kennis die ik deel niet voor iedereen op mijn mailinglijst interessant.

Wanneer contact XYZ niet met Active Campaign werkt, zal het haar werkelijk niets interesseren dat ik een blog schrijf over de Preheader functie:-)

Het is dan ook aan te raden regelmatig kritisch te kijken naar je mailinglijst.

  • passen de contacten nog bij jouw huidige aanbod
  • wat wil je doen met con-cullega’s die op je mailinglijst staan?
  • worden e-mails gelezen?

Informatie achterhalen

Om erachter te komen of mijn mails gelezen worden gebruik ik bij elke campagne de statistieken. Deze statistieken geven een duidelijk beeld over hoeveel contacten mijn e-mail openen (en wie dit zijn).

Verder heb ik een automation ingesteld die mij precies vertelt welke e-mailadressen er actief en inactief zijn. Zo zie ik in 1 oogopslag wie geïnteresseerd is in mijn e-mails.

Superhandig!

Inactieve contacten bekend. En nu? 

Wat je met de inactieve contacten doet, is aan jou.

Je kunt ze:

A direct verwijderen uit de mailinglijst (lekker makkelijk en snel)

Of

B
Je waagt er nog een e-mail aan om de inactieve contacten weer actief te krijgen.

Wil jij op een eenvoudige en persoonlijke manier
jouw (online) aanbod verkopen? 

Volg me ook op social: