Hou je data veilig met een meervoudige verificatie

28

April, 2020

Ik weet zeker dat jij zorgvuldig omgaat met de informatie die je hebt verzameld in Active Campaign.

Je bewaart je inloggegevens in een wachtwoordmanager als Keepass of Dashlane en niet op een post-it die rondslingert in jouw kantoor.

Op het moment dat je toe bent aan uitbesteden, wil je degene die jou helpt veilig toegang kunnen geven tot jouw Active Campaign account. Natuurlijk vertrouw je diegene, maar je staat je inloggegevens liever niet af. Je hebt hard gewerkt om die mailinglijst op te bouwen! Het laatste wat je wilt is dat er iets gebeurt met je data.

Je weet waarschijnlijk al dat er in Active Campaign een mogelijkheid is om externe partijen te machtigen voor jouw account. Maar wat veel mensen niet weten is dat er ook nog een extra veiligheidsmaatregel is, waarmee je jouw data veilig houdt.

De meervoudige verificatie.

Hoe machtig ik iemand?

Even terug naar het begin. Misschien heb je de functie om iemand te machtigen nog nooit gebruikt. Dan is het wel handig om te weten waar je dat kun instellen, toch?

Een machtiging verlenen in Active Campaign aan een derde partij heb je in twee minuten geregeld.

Bij het inrichten van Active Campaign vraag ik mijn klant ook altijd mij te machtigen voor haar Active Campaign account. Dit regel je via je instellingen (tabblad gebruikers & groepen) in Active Campaign.

 

De extra veiligheidsmaatregel

Net zoals bij je bank, zorgverzekering of de overheid steeds vaker een tweestapsauthenticatie, of extra verificatie nodig hebt, kan dit ook in Active Campaign. Door deze extra maatregel weet je zeker dat degene die inlogt ook daadwerkelijk is wie zij beweert te zijn.
Wel zo slim, want in Active Campaign staat ‘gevoelige’ informatie.

Hoe werkt het?

Het grappige is dat je het eigenlijk heel makkelijk instelt.

Het is een kwestie van één vinkje aanzetten wanneer je een nieuwe machtiging afgeeft of nieuwe gebruiker toevoegt.

Je vindt de meervoudige verificatie onderaan het formulier ‘een nieuwe gebruiker toevoegen’

Ok, je hebt de meervoudige verificatie ingesteld. En dan? 

Wanneer jij de meervoudige verificatie hebt aangezet, zal de nieuwe gebruiker niet direct kunnen inloggen in jouw Active Campaign-account.

Na het invoeren van de gebruikersnaam & wachtwoord krijgt zij eerst de volgende melding te zien.

Om in het account te kunnen komen, is een 6-cijferige code nodig.

De nieuwe gebruiker gebruikt hiervoor een van onderstaande apps. Alle apps zijn te downloaden in de Google Playstore and Appstore. De gebruiker gebruikt één van de volgende apps om de QR-code te scannen.

Google Authenticator
Authy
Authenticator Plus
LastPass Authenticator

Via de app krijgt de nieuwe gebruiker een verificatiecode, die hij of zij invoert in het inlogscherm. Is de verificatiecode correct?

Dan krijgen ze direct toegang tot het Active Campaign-account.
Makkelijk geregeld en helemaal veilig!

Wil jij op een eenvoudige en persoonlijke manier
jouw (online) aanbod verkopen? 

Volg me ook op social: