7 manieren om op te vallen in een overvolle inbox

11

Maart, 2020

Ik weet niet hoe het voor jou is, maar ik hoef niet persé aan iedereen te verkopen. Ik vind het wél fijn belangrijk dat mijn e-mails gelezen worden. Ik steek er tijd en energie in om ze te maken, omdat ik weet dat mijn kennis anderen kan helpen.

Meer dan 80% van mijn mailinglijst bestaat uit mensen die zich kunnen vinden in mijn manier van werken en ondernemen. Ik check regelmatig of de lijst nog actueel is. Heeft een contact bijvoorbeeld langer dan 2 maanden geen enkele mail van mij geopend? Dan verwijder ik hem of haar van de mailinglijst. Mailen om het mailen, daar geloof ik niet in. Ik vind het belangrijk dat mijn aanbod bij de juiste mensen op het juiste moment aankomt. En dat de informatie die ik stuur ook interessant is voor mijn lezers.

Als ondernemer wil je graag je producten en diensten verkopen. Ik hoef jou vast niet te vertellen dat je verkoopt doordat je zichtbaar bent. Zowel online als offline. Hoe je werkt aan je zichtbaarheid, is een kwestie van testen wat voor jou werkt.

E-mail werkt. Punt.

Over het (nut van) inzetten van e-mailmarketing raken we nooit uitgepraat. De één zegt dat het zinloos is om een mailinglijst te hebben en om mails te sturen. De ander zweert erbij. Laten we eens kijken naar de cijfers.

Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 (bron: Frankwatching.com / Spotler ) bleek dat in 2019 92% van de Nederlanders ingeschreven staat voor minimaal 1 nieuwsbrief. In 2018 was dat nog 82%.

Ik vermoed dat jij, net als ik, op meerdere mailinglijsten staat ingeschreven. Omdat je in het verleden een gratis download hebt aangevraagd, een product hebt gekocht of gewoon hebt ingeschreven voor een nieuwsbrief omdat jij je kan vinden in de visie van de ondernemer of wat die te vertellen heeft.

Maar met al die nieuwsbrieven die in je inbox belanden, is het niet vreemd dat je soms bijna kortsluiting krijgt in je hoofd wanneer je je mailbox opent. Je wordt letterlijk overspoeld met informatie. Goedbedoeld, natuurlijk. Maar het blijft een ding.

Besef dat als jij dit zo ervaart, jouw klanten het mogelijk ook zo ervaren.

Om ervoor te zorgen dat jouw e-mail gezien wordt in een overvolle mailbox, is het belangrijk dat het onderwerp opvalt. Dit is namelijk het eerste wat mensen zien. Woorden als ‘nieuwsbrief 7’ of ‘mail X’ zijn killing. Het zegt werkelijk niets over de inhoud. Think outside the box!

7 manieren voor een goede onderwerpregel

Deze manieren zet ik in om een goede onderwerpregel te maken. Je hoeft ze overigens niet allemaal tegelijk in te zetten. Probeer het eens en en bekijk het resultaat in je statistieken.

 

  • Gebruik emojis
  • Vermijd zinnen geschreven in alleen maar hoofdletters
  • Stel een prikkelende vraag
  • Haak in op een gebeurtenis, feestdagen of gelegenheid
  • Noem een tegenstelling
  • Gebruik een subjectline generator
  • En natuurlijk: gebruik de preheader functie

Wil jij op een eenvoudige en persoonlijke manier
jouw (online) aanbod verkopen? 

Volg me ook op social: